به گزارش راهبرد معاصر اولین تغییر در نسخه اتوماتیک را باید مربوط به استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی و حالت اسپرت و برفی دانست که قطعا بزرگ ترین مزیت این خودرو نسبت به رقبای اتوماتیک CVT چینی محسوب می شود.
تغییرات تارا اتوماتیک نسبت به نمونه دستی در ظاهر اگرچه آنچنان گسترده نیست اما کاملا مثبت تلقی می شود. در اولین گام رینگ های پژویی تارای اتوماتیک به چشم میآیند که حال کاپ رینگ با برند ایران خودرو در مرکز آن جا خوش کرده است. سانروف، آینه های جانبی راهنما دار، حذف راهنمای روی گلگیر و جایگزینی آن با یک قطعه پلاستیکی و نوار کرومی زیر پنجره های جانبی نیز از دیگر تغییرات در نسخه اتوماتیک تارا هستند.